Amatic, een Oostenrijks bedrijf staat bekend om zijn gokkasten die je ook in de echte offline of land-based casino’s kan vinden. Het grote verschil met andere gokkasten is dat ze ook echt de flow hebben van de casino gokkasten. En dat kan je ook zien als je de bet knop indrukt waardoor alle rollen even gaan draaien. Bovenin vind je de knoppen om de spelregels te zien en te lezen. Zo kun je meteen zien hoeveel winlijnen er zijn en op welke knop je moet drukken om meer of minder winlijnen te activeren. Let wel op dat dit natuurlijk geld kost. Al met al kun je de Amatic gokkasten met veel plezier spelen, en mocht je vragen hebben? Dan kun je ons natuurlijk altijd even een berichtje sturen.
De Yggdrasil, geïnspireerd van de boom uit de Scandinavische mythologie, gemaakt van as die de hemel en de aarde bij elkaar houdt is de volgende maker van mooie flash gokkasten die wij hier op onze website aan jou presenteren en recenseren. De spellen zijn allemaal, stuk voor stuk kwalitatief super om te spelen. Behalve de mooie beelden zijn ze ook heel erg gebruikersvriendelijk gemaakt waardoor ze voor beginners als voor gevorderden in de top 3 staan van meest favoriete gokkasten. Hoe je bij de spelregels is ook heel erg gemakkelijk. Onderin zie je een aantal knoppen, en naast her radertje vind je een knop die eruit ziet als een lijstje. Dat zijn de spelregels die in het kort uitgelegd zijn. Wederom omdat de spellen enorm gebruikersvriendelijk zijn en niet veel uitleg nodig hebben. Als je ze wil spelen moet je in onze Yggdrasil gokkasten afdeling kijken, wellicht vind je daar al meteen jouw lievelingsgokkast!
Zoals je wellicht al kan zien hebben we allerlei soorten gokkasten, en ook die van Eurocazino of Simbat horen er dan ook bij. Het fijne aan deze gokkasten is dat ze allemaal hetzelfde werken. Het enige verschil zijn sommige rollen, kleuren en natuurlijk uitbetalingspercentages. Ook dat hangt rond de 90% of zelfs meer. Hoe de Eurocazino gokkasten werken en wat de spelregels zijn kunnen we in het kort even uitleggen. Als eerst is er het spel zelf. Laten we voor het gemak even de Random Runner pakken. Onderin zie je het basisspel met de rollen. Daarboven het bovenspel, en in principe werken alle gokkasten van Eurocazino zo. De spelregels vind je op de knop INFO druk. Er klapt dan een scherm open en je ziet dan precies wat de bedoeling is. Aan de rechterkant vind je wat andere knoppen met dingen die je kan doen. Bijvoorbeeld change view of speel voor echt geld. Hieronder hebben we in ieder geval een leuke collectie van andere Eurocazino gokkasten waar je wat over kunt lezen.
01. HotShot
02. TopShot
03. ReelCash
04. Lotus
05. MadTimer
06. Club Gold
07. Post Poker
08. Keno(bingo)
09. Random Runner
10. Steptimer
11. Twintimer
12. Wild Mystery
13. Supertron
14. Sterling
15. HoldTimer
Hot Shot
De Hotshot bestaat uit het Basisspel en het Topspel.
Wanneer je het spel start dan begin je standaard met het Basisspel. Twee of meer gewonnen punten kun je toevoegen aan je creditmeter met de Collect-toets of
verplaatsen naar 1 van de 8 bankmeters met de Save-toets.
Met de Gamble-toets kun je je prijs verdubbelen totdat je
boven de 100 credits hebt. 200 credits worden automatisch
naar de creditmeter verplaatst. Credits van de verschillende
bankmeters kun je overigens altijd selecteren met de Choos
Bank-toets en verplaatsen naar de creditmeter met de Collect-toets.
In het basisspel speel je op 1 winlijn,
met uitzondering van het kroon-symbool, dat kriskras telt.
Een autoholdfunctie is ingebouwd om bepaalde combinaties vast
te zetten, met de Reset-toets kun je vastgezette rollen weer
vrijgeven.
Wanneer je vier of meer punten op
1 of meer van de 4 bankmeters hebt, dan kun je het Topspel
spelen. Hiervoor wordt dan ook 1 credit van je creditmeter
gehaald naar de bankmeter met het laagste creditaantal (van
rechts naar links). Door met de Choose Game-toets handmatig
voor het Topspel te kiezen kun je ook individuele credits
overzetten naar de bankmeters. Je kunt zelf je inzet voor
het bovenspel kiezen, 5, 10 of 20 credits. Zoveel te hoger
de inzet, zoveel te hoger de uitkering op een winnende combinatie.
Voor het Topspel worden altijd 5,
10 of 20 credits van de bankmeters gehaald, de meeste van
de meter met het hoogste puntentotaal. Gewonnen credits in
het Topspel worden evenredig naar de inzet per meter verdeeld
over de meters. Wanneer op een meter 200 credits of meer staan,
dan worden die credits automatisch naar de creditmeter verplaatst.
Er is geen limiet aan het aantal credits per bankmeter.Met
de Choose Game-toets kun je, wanneer je minder dan 100 punten
in totaal op de bankmeters hebt, op ieder moment weer kiezen
voor het Basisspel.
Het meest aantrekkelijke spelelement
in het Topspel is de schietfunctie. Afhankelijk van de inzet
en de kriskras combinatie van HotShot-symbolen kun je tot
3 keer schieten op prijzen. Dit schieten doe je met de Start-toets.
Top
Shot
De Topshot automaat is een vier-rollenspel met een hoog gehalte
aan spelelementen. Naast het Basisspel is er het Symboolbonusspel,
het Pinballspel incl. Streakspel en Bumperspel, het Topshotbonusspel
en het Supergamblespel.
Basisspel
Na het indrukken van de Startknop
begint het Basisspel en maak je kans om op de middelste winlijn
met de juiste combinatie van symbolen credits te winnen.Met
uitzondering van een prijs van 200 punten, kun je met de Gambleknop,
al dan niet in combinatie met de Supergambleknop je prijs
verhogen.
Pinballspel
Wanneer je geen winnende combinatie
hebt maar wel 4 of meer punten in totaal op de winlijn, dan
speel je het Pinballspel. Dit Pinball-spel speel je bovendien
wanneer je naast een winnende combinatie 4 of meer punten
hebt en je gokt de eerste keer mis bij het Gamble-spel. Dit
geldt overigens niet wanneer je Supergamble speelt of wanneer
je een gewonnen prijs incasseert.
Het Pinballspel kent de volgende
functies:
Ballshot (4) - met de Ballshotstop-knop
kun je naar een hoger cijfer schieten.
Symboolbonus (5 of 6) - alle symbolen
die in het Symboolbonus-spel staan en die op de rollen op
een zichtbare positie staan worden verlicht. Een volle verticale
of horizontale lijn geeft recht op 10 of 20 bonuspunten. Alle
symbolen blijven verlicht totdat een prijs op een rolcombinatie
wordt genomen of na een eerste Gamble wordt verhoogd of met
Supergamble wordt gespeeld.
Double Bonus (7) - alle prijzen
van het Symboolbonusspel worden verdubbeld. Het recht op Double
Bonus bestaat totdat een prijs op een rolcombinatie wordt
genomen of na een eerste gamble wordt verhoogd of met Supergamble
wordt gespeeld.
Extrahold (8) - maximaal 3 extra
holds kunnen hier worden verzameld en op een gunstig moment
worden ingezet. Een extrahold kan alleen worden ingezet wanneer
normaal gesproken de holdfunctie ook zou werken. Dus niet
bij een winnende combinatie en ook niet bij 8 of meer punten
op de winlijn of een positie 8 of hoger na Ballshot.
Winstreak (9) - na het drukken op
de Startknop draaien de rollen naar een willekeurige winnende
combinatie en worden de punten op de Streakmeter geplaatst
en maak je door het drukken op de Startknop kans op nog een
Winstreak. Bij 200 punten of meer op de Streakmeter verhuizen
deze automatisch naar de Creditmeter.
Topshot Bonus (10 en 11) - een volgende
letter van het woord Topshot licht op. Wanneer de laatste
letter oplicht dan start het Bumperspel. Bepaal met de Stopknop
de prijs door op het juiste moment te drukken. Gewonnen punten
kunnen met de Gamble/Supergamble knoppen worden verhoogd indien
lager dan 200.
Topstreak (12) - het verschil met
de Winstreak is dat door het drukken op de Startknop naar
een winnende combinatie wordt gedraaid met minimaal 20 punten.
De holdoptie, voor zover aanwezig,
vervalt bij positie 8 of hoger.
Supergamble
Met Supergamble kun je een aantal
stappen overslaan om naar een hogere prijs te gokken. De kans
op een hogere prijs is gelijk aan het produkt van de tussenliggende
kansen.
Bij het sluiten van het spelvenster
of het overschakelen naar een ander spel vervallen verlichte
symbolen in het symboolbonusspel, dubbelbonus en verlichte
letters in het topshotbonusspel. Credits van de verschillende
creditmeters worden bij elkaar opgeteld en komen als totaal
terug op de creditmeter.
Reel
Cash
Basisspel
Na het indrukken van de 'Startknop'
begint het Basisspel en maak je kans om op de middelste winlijn
met de juiste combinatie van symbolen credits te winnen.
Wanneer je geen winnende combinatie
hebt maar wel 1 of 2 "ReelCash" symbolen (rol 1
en 3 of rol 1, 2 of 3), dan wordt een "ReelCash"
symbool toegevoegd aan de bijbehorende kolom in de winbank.
Een volle verticale kolom geeft een mysterie-prijs van 4-200
credits, maar een horizontale rij heeft voorrang op een verticale
en geeft 2 credits die minimaal 1x gegokt moeten worden (verlies
of dubbel).
Gewonnen credits in het basisspel
kun je met de knop 'Cashmeter' naar de Cashmeter verhuizen
of met de 'Take Win-knop' aan de Creditmeter toevoegen. Je
kunt tot en met 100 credits echter ook gokken met de 'Head-knop'
en de 'Tail-knop' (Kop of Munt), waarbij een prijs van 200
credits automatisch aan de creditmeter wordt toegevoegd.
Met de 'Hold-knoppen' kun je symbolen
vasthouden zodat je een verhoogde kans hebt een bepaalde combinatie
te krijgen.
De win-combinaties van de diverse
symbolen in het Basisspel staan onder het rollenspel.
Cashspel
Het Cashspel gebruikt rollen met
daarop waardecoupons en vraagtekens. Afhankelijk van de inzet,
4, 8 of 16 credits speel je op 1, 2 of 3 winlijnen en tellen
de coupons kriskras voor de geldende winlijnen. Een vraagteken
geeft een mysterie-prijs van 4-100 bij inzet 4 en 8-100 bij
inzet 8 of 16. Bij het Cashspel kunnen maximaal 200 punten
worden behaald. Heb je 200 punten of meer, dan gaan deze automatisch
naar de Creditmeter. Met de knop 'Collect Cashmeter' worden
de punten naar de Creditmeter overgezet. In het Cashspel kunnen
geen rollen worden vastgehouden.
Lotus
Slots
De Lotus bestaat uit een Basisspel en het Topspel.
Het Basisspel berust op het welbekend
principe van 1 winlijn in combinatie met een kriskras-feature
waarbij het bokaalsymbool op de rollen 1 en 2, al dan niet
in combinatie met eenzelfde symbool op rol 3, een mystery-prijs
oplevert met een maximum van 200 credits.
Wanneer je vier of meer punten in
het Basisspel hebt, dan kun je het Topspel spelen. Hier kun
je kiezen tussen een inzet van 4 of 8 credits, mits het credittotaal
op de Clubmeter dit toestaat.
In het Topspel zijn alle winnende
combinaties kriskras, meerdere winnende combinaties worden
op een tussenmeter opgeteld alvorens aan het Clubmeter-totaal
te worden toegevoegd.
Het maximum aantal punten op de
Clubmeter is 200 die dan automatisch naar de creditmeter verhuizen.
Punten die dit aantal overschrijden gaan verloren.
De Hold-functie is ook van toepassing
op het bovenspel. Een combinatie die valt tijdens het spelen
met 4 credits kan niet worden vastgehouden indien je met 8
credits gaat spelen, andersom is echter wel mogelijk. Iedere
combinatie kan slechts 1x worden vastgehouden en na een winnende
combinatie moet eerst minimaal 1x gespeeld worden om opnieuw
rollen vast te kunnen houden.
Madtimer
De MadTimer bestaat uit 3 verschillende delen, het Basisspel,
het 1/0-spel en het Topspel.
Wanneer je het spel start dan begin
je standaard met het Basisspel. Vier of meer gewonnen punten
kun je toevoegen aan je creditmeter met de Collect-toets of
verplaatsen naar 1 van de 4 meters met de Save-toets. Twee
punten (bes op rol1) worden automatisch gegokt, d.w.z. verdubbeld
of verloren.
In het basisspel speel je op 1 winlijn,
met uitzondering van het ster-symbool, dat kriskras telt.
Een autoholdfunctie is ingebouwd om bepaalde combinaties vast
te zetten, met de Reset-toets kun je vastgezette rollen weer
vrijgeven.
Wanneer je vier of meer punten op
1 of meer van de 4 meters hebt, dan kun je het Topspel spelen.
Hiervoor wordt ook 1 credit van je creditmeter gehaald, waarmee
eerst het 1/0 spel gespeeld wordt alvorens het Topspel te
starten. Met het 1/0 spel heb je 99,9% kans de credit te behouden
en 0,01% om deze te verliezen. Meestal behoudt je dus die
credit.
Deze credit wordt dan toegevoegd
aan de meter met het laagste puntenaantal.
Voor het Topspel worden altijd 5
credits van de meters gehaald, waarvan 2 stuks van de meter(s)
met het hoogste puntentotaal. Gewonnen credits in het Topspel
worden evenredig naar de inzet per meter verdeeld over de
meters. Het maximum aantal punten per meter is 200 die dan
automatisch naar de creditmeter verhuizen. Punten die dit
aantal overschrijden gaan verloren. Heb je minder dan 4 credits
op de meters staan dan kun je met het 1/0-spel credits van
je creditmeter naar de 4 meters spelen om zodoende het Topspel
te vervolgen. Met de Choose Game-toets kun je echter ook weer
kiezen voor het Basisspel.
Bij het opnemen van 1 credit van
een van de meters wordt deze automatisch gegokt, d.w.z. verviervoudigd
(20% kans) of verloren (80% kans).
Club
Gold
Basisspel
Na het indrukken van de 'Startknop'
begint het Basisspel en maak je kans om op de middelste winlijn
met de juiste combinatie van symbolen credits te winnen.
Met een kriskras combinatie van
de "Club Gold" symbolen (rol 1 en 2 of rol 1, 2
en 3) kun je een mysterie-prijs met een maximum van 200 punten
winnen.
Gewonnen credits in het basisspel
kun je met de knop 'To Clubmeter' naar de 'Clubmeter' verhuizen
of met de 'Cancel/Collect-knop' aan de creditmeter toevoegen.
Je kunt echter ook gokken met de 'Head-knop' en de 'Tail-knop'
(Kop of Munt), waarbij een prijs van 200 credits automatisch
aan de creditmeter wordt toegevoegd.
Met de 'Hold-knoppen' kun je symbolen
vasthouden zodat je een verhoogde kans hebt een bepaalde combinatie
te krijgen.
De win-combinaties van de diverse
symbolen in het Basisspel staan onder het rollenspel.
Clubspel
Het Clubspel gebruikt dezelfde rollen
als het Basisspel. Bij minimaal 4 punten op de Clubmeter kun
je het Clubspel spelen. De inzet in het Clubspel is 4 credits.
Sommige symbolen geven kriskras een prijs volgens de wintabel
of een mysterie-prijs, een aantal symbolen geeft alleen een
prijs op de middelste winlijn. Een prijs wordt eerst in het
display weergegeven en daarna naar de Clubmeter gezet. Bij
het Clubspel kunnen maximaal 200 punten worden behaald. Heb
je 200 punten of meer, dan gaan deze automatisch naar de Creditmeter.
Met de knop 'Collect Clubmeter' worden de punten naar de Creditmeter
overgezet. In het Clubspel kunnen de 'Hold-knoppen' niet worden
gebruikt.
Post
Poker
Dit is de meest populaire versie van Video Poker Jacks or
Better. Voor een winnende combinatie ben je minimaal een 'Pair
of jacks' (twee boeren) of hoger nodig. Om het spel te beginnen
bepaal je eerst je inzet, welke 1 tot 5 credits kan zijn.
Bepaal dit met de knoppen 'Bet One' of 'Bet max'. Met de knop
'Bet One' kun je de inzet telkens met 1 credit verhogen, maar
je kunt ook doorklikken totdat je weer op 1 credit staat.
Bij 'Bet Max' start het spel automatisch en bij gebruik van
'Bet One' klik je op de knop 'Deal' om het spel te starten.
De knop 'Deal' functioneert ook als herhaalknop om met de
laatst gekozen inzet opnieuw te spelen.
Zoveel te hoger de inzet, zoveel
te hoger is de uitbetaling bij een winnende combinatie. Wanneer
je een inzet kiest dan licht de bijbehorende kolom in de wintabel
rechtsboven in het spel op. De computer geeft je vijf kaarten.
Kies welke kaarten je wilt houden en welke je weggooit.
Heb je direct al een winnende combinatie,
dan wordt deze automatisch vastgehouden. Om zelf een kaart
vast te houden klik je deze 1 maal aan of je klikt op de tekst
'Hold', herstellen doe je door er nogmaals op te klikken.
Klik dan op de 'Deal' knop, waarop de computer je, afhankelijk
van de hoeveelheid kaarten die je vast hebt gehouden, een
aantal nieuwe kaarten geeft.
Of je wint of verliest hangt af
van de vraag hoe goed je pokerhanden zijn. Dit Video Poker
spel wordt gespeeld met een standaard 52-kaarten spel. De
kaarten zijn gewaardeerd naar de waarde van het nummer op
de kaart of de waarde van de afbeelding. De waardering van
hoog naar laag is als volgt: Aas (A), Koning (K), Koningin
(Q), Boer (J), 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2. De Aas kan echter
ook gebruikt worden om een lage straat (Straight) te completeren;
A, 2, 3, 4, 5. Naast de nummers en afbeeldingen van de kaarten,
bepalen ook de vier symboolsoorten de waarde van een Pokerhand,
te weten de Schoppen (S), Klavers (K), Ruiten (R) en Harten
(H). Zie de volgende voorbeelden:
1. Royal Flush
- A, K, Q, J, 10 met zelfde symbool
(ex.: 10S, JS, QS, KS, AS)
2. Straight Flush
- Straat van 5 met zelfde symbool
(ex.: 4R, 5R, 6R, 7R, 8R)
3. 4 of a Kind
- 4 kaarten met dezelfde waarde
(ex.: 7S, 7K, 7R, 7H)
4. Full House
- 3 plus 2 kaarten met dezelfde waarde
(ex.: 3R, 3S, 3K, KS, KH)
5. Flush
- 5 kaarten van dezelfde soort
(ex.: 3H, 7H, 10H, QH, AH)
6. Straight
- 5 kaarten op volgorde van waarde
(ex.: 5K, 6R, 7KC, 8H, 9S)
7. 3 of a Kind
- 3 kaarten met dezelfde waarde
(ex.: JH, JS, JR)
8. 2 pair
- 2 paren kaarten met dezelfde waarde
(ex.: 5H, 5S, 9K, 9S)
9. 1 pair / Jacks or Better
- 2 kaarten met dezelfde waarde,
gelijk of hoger aan een Boer
(ex.: AS, AR).
Keno(bingo)
Keno is een opwindend spel dat rond 200 v.C. in China geintroduceerd
werd. Immigranten brachten het spel naar de Verenigde Staten
en mettertijd werd het tot het spel dat je nu voor je ziet.
Het Keno spel wordt gespeeld met een speelveld met 80 getallen
en 20 balletjes. Je kunt 1 tot maximaal 10 vakjes aanklikken
op het speelveld. Al naar gelang het aantal gekozen getallen,
wijzigt de winkans. Na ieder spel kun je kiezen om met dezelfde
getallen verder te spelen of om nieuwe getallen aan te klikken.
Met de button 'Clear' wis je alle eerder gekozen getallen.
Het is ook mogelijk de computer 10 getallen te laten kiezen.
Hiertoe klik je (eventueel meermalen) op de button 'Q-Pick'.
Een aangeklikt getal kun je weer
wissen door het nogmaals aan te klikken. Wanneer een aangeklikt
getal knippert dan heb je het maximum aantal van 10 stuks
bereikt. Aan de rechter kant van het speelveld zie je een
wintabel met de uitkering bij het aantal juist gekozen getallen.
Je wint het overeenkomstig aantal credits volgens deze wintabel.
De getrokken getallen die overeenkomen met de door jou geselecteerde
kleuren rood en op de meter 'Winner Paid' kunt je zien hoeveel
je hebt gewonnen.
Wanneer je speelt met het maximum
van 10 gekozen getallen en je hebt na trekking van de 20 ballen
een prijs gewonnen (5 of meer goed), dan heb je de mogelijkheid
om 2 extra ballen bij te kopen en heb je kans om je prijs
nog eens te verhogen.
Random
Runner
RandomRunner
De RandomRunner bestaat uit een Basisspelen een Topspel.
Wanneer je het spel start dan begin
je standaard met het Basisspel. Gewonnen punten kun je toevoegen
aan je Creditmeter of aan de Winmeter. 200 punten in het Basisspel
(3 sterren) gaan overigens direct naar de Creditmeter. Een
Bes op rol 1 geeft 2 punten, maar deze worden automatisch
gegokt, d.w.z. verdubbeld of verloren.
In het basisspel speel je op 1 winlijn,
met uitzondering van het ster-symbool, dat kriskras telt.
Een autoholdfunctie is ingebouwd om bepaalde combinaties vast
te zetten, met de Reset-toets kun je vastgezette rollen weer
vrijgeven.
Wanneer je vier of meer punten de
Winmeter hebt, dan speel je automatisch het Topspel. Hiervoor
wordt ook 1 credit van je Creditmeter gehaald.
Voor het Topspel worden dus in totaal
altijd 5 credits van de beide meters gehaald. Zowel de Creditmeter
alsook de Winmeter kent geen limiet. Heb je geen credits meer
op de Creditmeter, maar wel op de Winmeter, dan kun je in
porties van 4 de credits verhuizen naar de Creditmeter om
zodoende het Topspel te vervolgen. Verplaats je alle credits
van de Winmeter naar de Creditmeter, dan vervolg je met het
Basisspel.
Steptimer
De StepTimer bestaat uit 3
verschillende spelonderdelen, het Basisspel, het 5-spel en
het 40-spel.
Wanneer je het spel start dan
begin je standaard met het Basisspel. Vier of meer gewonnen
punten kun je toevoegen aan je creditmeter met de Collect-toets
of verplaatsen naar 1 van de 4 meters met de Save-toets. Twee
punten (bes op rol1) worden automatisch gegokt, d.w.z. verdubbeld
of verloren.
In het basisspel speel je op
1 winlijn, met uitzondering van het ster-symbool, dat kriskras
telt. Een autoholdfunctie is ingebouwd om bepaalde combinaties
vast te zetten, met de Reset-toets kun je vastgezette rollen
weer vrijgeven.
Wanneer je vier of meer punten
op 1 of meer van de 4 meters hebt, dan kun je het 5-spel spelen.
Hiervoor wordt ook 1 credit van je creditmeter gehaald.
Deze credit wordt dan toegevoegd
aan de meter met het laagste puntenaantal.
Voor het 5-spel worden altijd
5 credits van de meters gehaald, waarvan 2 stuks van de meter(s)
met het hoogste puntentotaal. Gewonnen credits in het 5-spel
worden evenredig naar de inzet per meter verdeeld over de
meters. Het maximum aantal punten per meter is 200 die dan
automatisch naar de creditmeter verhuizen. Punten die dit
aantal overschrijden gaan verloren. Heb je minder dan 4 credits
op de meters staan dan kun je middels de startknop credits
van je creditmeter naar de 4 meters spelen om zodoende het
5-spel te vervolgen. Met de Choose Game-toets kun je echter
ook weer kiezen voor het Basisspel. Het 40-spel is in principe
gelijk aan het 5-spel, echter bedraagt de inzet per spelronde
geen 5 maar 40 punten. Het grote verschil zit hem in de nudge-functie.
De nudges worden gebruikt om de drie bovenrollen, nadat ze
stil zijn komen te staan en indien binnen bereik, in maximaal
3 stappen naar de meest winnende combinatie te verplaatsen.
Heb je minder dan 39 credits
op de meters staan dan kun je ook hier middels de startknop
credits van je creditmeter naar de 4 meters spelen om het
spel te vervolgen, maar met de Choose-Game-toets kun je ook
kiezen voor het 5-spel of het Basisspel
Bij het opnemen van 1 credit
van een van de meters wordt deze automatisch gegokt, d.w.z.
verviervoudigd (20% kans) of verloren (80% kans).
TwinTimer
De TwinTimer bestaat uit een
standaard Basisspel en een Bovenspel dat met 3 of 4 rollen
gespeeld kan worden.
Wanneer je het spel start dan
begin je standaard met het Basisspel. Vier of meer gewonnen
punten kun je toevoegen aan je creditmeter met de Collect-toets
of verplaatsen naar 1 van de 4 meters met de Start/Save-toets.
Twee punten (bes op rol1) worden automatisch gegokt, d.w.z.
verdubbeld of verloren.
In het basisspel speel je op
1 winlijn, met uitzondering van het ster-symbool, dat kriskras
telt. Een autoholdfunctie is ingebouwd om bepaalde combinaties
vast te zetten, met de Reset-toets kun je vastgezette rollen
weer vrijgeven.
Wanneer je vier of meer punten
op 1 of meer van de 4 meters hebt, dan kun je het 5-spel spelen.
Hiervoor wordt ook 1 credit van je creditmeter gehaald.
Deze credit wordt dan toegevoegd
aan de meter met het laagste puntenaantal.
Voor het 5-spel worden altijd
5 credits van de meters gehaald, waarvan 2 stuks van de meter(s)
met het hoogste puntentotaal. Gewonnen credits in het 5-spel
worden evenredig naar de inzet per meter verdeeld over de
meters. Je speelt in het 5-spel met 3 van de 4 bovenrollen
en hebt dus 5 winlijnen. Puntenaantallen van 200 of meer op
een meter verhuizen automatisch naar de creditmeter. Hierbij
gaan punten die het aantal van 200 overschrijden dus niet
verloren. Heb je minder dan 4 credits op de meters staan dan
kun je middels de startknop credits van je creditmeter naar
de 4 meters spelen om zodoende het 5-spel te vervolgen. Met
de Choose Game-toets kun je echter ook weer kiezen voor het
Basisspel. Het 10-spel is in principe gelijk aan het 5-spel,
echter bedraagt de inzet per spelronde geen 5 maar 10 punten.
Speel je het 10-spel, dan speel je op alle 10 de winlijnen
met alle 4 de rollen van het bovenspel en worden 9 credits
van je bovenmeters gehaald plus 1 credit van je creditmeter,
welke naar de bovenmeter met het laagste puntenaantal wordt
verplaatst alvorens het spel te starten.
Heb je minder dan 9 credits
op de meters staan dan kun je ook hier middels de startknop
credits van je creditmeter naar de 4 meters spelen om het
spel te vervolgen, maar met de Choose-Game-toets kun je ook
kiezen voor het 5-spel of het Basisspel
Bij het opnemen van 1 credit
van een van de meters wordt deze automatisch gegokt, d.w.z.
verviervoudigd (20% kans) of verloren (80% kans).
Wild
Mystery
De Wild Mystery bestaat uit
een Basisspel en een Bovenspel dat met inzet 4 of inzet 20
gespeeld kan worden.
Wanneer je het spel start dan
begin je standaard met het Basisspel. Twee of meer gewonnen
punten kun je toevoegen aan je creditmeter met de Collect-toets
of verplaatsen naar de Supermeter met de Start/Save-toets.
Gewonnen credits kun je ook verdubbelen met het kop/munt spel,
het maximale aantal punten dat hier behaalt kan worden is
200.
In het basisspel speel je op
1 winlijn, met uitzondering van het vraagteken, dat kriskras
telt. Een autoholdfunctie is ingebouwd om bepaalde combinaties
vast te zetten, met de Reset-toets kun je vastgezette rollen
weer vrijgeven. Automatisch vastgezette rollen kun je direct
vervangen door een eigen keuze door op de door jou te kiezen
holdknop(pen) te klikken.
Verder kun je in het basisspel
de jokers op de rollen 'actief' maken. Wanneer je op een spaarbank
6 jokers hebt gespaard dan kun je zelf kiezen op welke rol
je de joker actief maakt. Door niet tijdig te kiezen, maakt
het spel zelf een willekeurige keuze. De joker wordt dan 'wild',
d.w.z. deze telt vanaf dat moment voor ieder ander symbool
en verhoogt dus de kans op een winnende combinatie op de winlijn.
Is een actieve joker gebruikt voor een winnende combinatie,
dan wordt deze weer inactief op de betreffende rol.
Wanneer je vier of meer punten
op de Supermeter hebt, dan kun je het bovenspel spelen met
inzet 4, heb je 20 punten of meer op de Supermeter dan kun
je met de maximale inzet van 20 punten spelen.
Speel je met een inzet van 4, dan geeft iedere combinatie
van 3 identieke symbolen op de drie rollen kriskras een prijs.
Zet je echter 20 punten in, dan zijn bovendien alle jokers
'wild' en tellen dus voor ieder ander symbool. Is dan een
joker in beeld zonder dat er een winnende combinatie is, dan
geeft de joker een mystery-prijs.
Supertron
De Supertron heeft een basisspel
met 3 rollen en een bovenspel met 4 rollen. Gewonnen punten
tot en met 100 kunnen in het basisspel verdubbeld worden met
het kop/munt-spel. Puntenaantallen beneden 200 kunnen met
de ‘Select Bet’-knop naar de Supermeter in het
bovenspel worden gebracht of worden toegevoegd aan de creditmeter.
Een puntenaantal van 200 in het basisspel verhuist automatisch
naar de creditmeter.
In het bovenspel kan met een
inzet van 4, 8 of 16 punten worden gespeeld. Bijzonder aan
deze automaat is dat bij een inzet van 16 punten ook winnende
combinaties vallen op de rollen 1,2 en 4 alsook op de rollen
1,3 en 4.
Punten boven de 200 op de Supermeter
gaan ook bij dit spel niet verloren, wel worden puntenaantallen
van 200 of meer automatisch op de creditmeter bijgeteld en
keert de speler terug naar het basisspel.
Sterling
Bij de Sterling biedt het basisspel
de mogelijkheid om maar liefst 5 extraholds te sparen en,
dat is zeer uitzonderlijk, in het bovenspel met 5 winlijnen
kun je onbeperkt vasthouden totdat je een winnende combinatie
scoort.
Gewonnen punten tot en met 100 kunnen in het basisspel verdubbeld
worden met het kop/munt-spel. Zowel in het basisspel als in
het bovenspel zijn mysteryprijzen te behalen tot 200 punten
per winnende combinatie. Puntenaantallen beneden 200 kunnen
met de 'Club/Bet'-knop naar de Clubmeter in het bovenspel
worden gebracht of met de 'Take Win'-knop worden toegevoegd
aan de creditmeter. Een puntenaantal van 200 in het basisspel
verhuist automatisch naar de creditmeter.
In het bovenspel kan met een inzet van 4 of 8 punten worden
gespeeld.
Punten boven de 200 op de Clubmeter gaan ook bij dit spel
niet verloren, wel worden puntenaantallen van 200 of meer
automatisch op de creditmeter bijgeteld en keer je terug naar
het basisspel.
HoldTimer
De naam van deze automaat zegt
het eigenlijk al, er is een speciale holdfunctie aanwezig,
deze zit hier in het bovenspel. Bij de HoldTimer is het basisspel
identiek aan bijvoorbeeld de StepTimer en de TwinTimer.
In het bovenspel is het mogelijk om met een inzet van 5 of
10 punten te spelen. Bij inzet 10 is de holdfunctie in het
bovenspel actief en worden rollen bij aantrekkelijke combinaties
automatisch vastgehouden.
Punten boven de 200 op de meters in het bovenspel gaan ook
bij dit spel niet verloren, wel worden puntenaantallen van
200 of meer automatisch op de creditmeter bijgeteld. sniB ro